Korlátozáskezelési információk

Cégünk által biztosított szolgáltatásért havonta szükséges fizetned de bárkivel, bármikor előfordulhat, hogy elfelejti befizetni a számlát vagy éppen nincs rá pénze. Ilyen az élet, vedd fel a kapcsolatot és próbálj meg együttműködni velünk, hogy minél előbb megoldjuk ezt a helyzetet.

Még nincs
itt a UPC számla

Cégünk minden hónapban küldi a számlát, mert nekünk nem érdekünk, hogy ne kapjuk meg a várt pénzünket, nem várjuk el tőled, hogy hosszas nyomozásba kezdj, mikor jár le a számlád fizetési határideje és mikor kell megkapnod ezt.

Ehhez annyit szükséges tenned, hogy megnézed a számládon; milyen számlazárási nap szerepel?

Számlazárás napja Legkésőbbi postai kézbesítés
napja
Befizetési határidő
29-es körzet tárgyhó 15 tárgyhó 20
1 tárgyhó 12
tárgyhó 18
6 tárgyhó 16 tárgyhó 23
11 tárgyhó 22 tárgyhó 27
26 tárgyhó 7 tárgyhó 13

Példa:
Ha 1-es ciklusban vagy nálunk, akkor jogosan aggódhatsz, ha a hónap 16-án még nincs a kezedben a papíralapú számlánk.

Megjegyzés:
Tanácsoljuk, hogy a postaládán legyen jól látható helyen feltüntetve a neved és a pontos emelet, ajtó. Ha számlafizetőként más névvel szerepelsz a levelünkön, mint a postaláda tulajdonosa, mindenképpen érdemes ezt is feltűntetned rajta.
Egy kedves ügyfelünk megosztotta velünk azon tippjét, hogy a postaládán tüntesd fel, hogy kiktől vársz számlát ezzel is segítve a kézbesítés hatékonyságát.

Ha nem kaptál számlát teljesen kézenfekvő, hogy hívj minket, azonban először érdemes a helyi postához fordulni, hogy miért nem kaptad meg a számlát.

Lakossági ügyfelek: 06 (1) 767 82 82
Hétfő - Szerda és pénteken: 08:00-17:00
Csütörtökön: 08:00-20:00 óráig.

Üzleti ügyfeleink: 06 (1) 767 82 72
január 16. – október 31.: Hétfő - Péntek: 08:00-18:00
november 1. – január 15.: Hétfő - Péntek: 08:00-19:00

Késve érkezett
a számla

Érthető, hogy nem szeretnél plusz késedelmi kamatot fizetni (évi 10%), ezért azt kérjük, hogy ilyen esetben rendezd a számlád elektronikusan, honlapunkon található lehetőségekkel:

  • OTP ATM automatán,
  • utald el a számládon található egyedi bankszámlaszámodra, amit csak neked hozattunk létre.


Amennyiben módosítanád a jelenlegi szerződésed, vagy megtetszett az egyik készülékünk, látogass el az üzleteink egyikébe ahol a számládat is tudod rendezni és válogathatsz, ajánlataink közül.

Ügyfélszolgálatunkat, telefonon is elérheted, ahol kollégáink készségesen állnak majd segítségedre.

Egyeztesd le velünk a lakcímed és személyes adataidat, hogy biztosan oda küldtük–e a számlát ahová szeretted volna. Kérhetsz számlamásolatot, viszont semmilyen esetben sem javasoljuk, hogy megvárd a másolatot és a hozzátartozó csekket, mert így kicsúszhatsz a fizetési határidőből. Ha kiderül, hogy rossz cím lett rögzítve, kérjük, mindenképpen jelezd felénk!

Bárki tévedhet, legyen szó rólad vagy rólunk.

Nem jött meg
a számla

Az általunk biztosított szolgáltatások havi díját minden esetben rendez, vagy ha nem találod a számlalevelet, akkor jelezd felénk, mert egy elkallódott számla neked is és nekünk is nagy bosszúság lehet.

Egyszer-egyszer előfordulhat, hogy nem érkezik meg időben, vagy egyáltalán a számlalevél, de ha folyamatosan nem kapsz tőlünk számlát, akkor mindenesetben jelezd felénk, hogy tudjunk a postával egyeztetni a megkeresésed alapján és ők is megvizsgálják az esetet.

A kivizsgálásnak a fizetési kötelezettségedre halasztó hatályú hatása nincs.

Javasoljuk, hogy ilyen esetben vedd igénybe az elektronikus csatornák egyikét vagy látogass el üzleteink egyikébe, ahol akár még a mobil kínálatunkat is megnézheted, amíg sorra kerülsz.

Számlamásolat kérése plusz költségbe kerül, ha nem az aktuális számládról kéred ezt, ennek egyszeri díja a következő havi számlán kerül feltüntetésre. Továbbá a másolat megérkezéséig nem kerül felfüggesztésre a befizetési határidő, ezért ilyen esetekben javasoljuk, hogy elektronikus úton rendezd az összeget, ezen lehetőségekről további információt itt találsz. A számlamásolat díját az ÁSzF-ünkben találod meg.

Cégünk érdeke, hogy a számla elkészülése után minél előbb postára adja, amit mi meg is tesszük minden hónapban, ezzel is könnyítve előfizetőnket, hogy időbe tudjanak fizetni nekünk.

Ha szeretnél elektronikus számlára váltani, akkor ezt a behajtási csapatunknál is jelezheted.

A több éves közös munkatapasztalatunk alapján bátran kijelenthetjük, hogy a Magyar Posta mindent elkövet, hogy a számláinkat megfelelően kézbesítse.

Előkerült
a számla

A számla megtekintésével pontosabb képet kaphatsz a lehetőségeidről! A fontosabb részeket igyekeztünk kiemelni számodra (számla végösszege, elmaradás, előző befizetés, határidő, egyedi bankszámlaszám).

Ahhoz, hogy kalkulálni tudj a számla befizetésével, segítségként már a számlán feltüntetjük neked a korlátozás pontos dátumát, ez a dátum mindg az adott számla korlátozási napját jelenti. Amennyiben, már az előző havival is csúsztál akkor annak a korlátozás napját az előző számládon találod meg mindig ugyanazon a helyen.

Javasoljuk, hogy a számlát tételesen nézd át, mert elfordulhat, hogy:

  • kértél egy jobb csomagot és még nem szerepel rajta,
  • sokallod a végösszeget,
  • nem érted a dátumokat első ránézésre,
  • korlátozva voltál múlt hónapban.


Ilyenkor mindenképpen hasonlítsd össze a szerződéseddel (ezt 5 perc alatt meg tudod tenni) és nem kell az ügyfélszolgálat hívásával bíbelődnöd.

Már a számlán több fajta befizetési lehetőséget ajánlunk fel előfizetőinknek, mert mindkettőnk érdeke, hogy a lehető leggyorsabban és legkényelmesebben rendezd azt. Jelen esetben a javasoltak közül az elektronikus befizetés számít a leggyorsabbank és legkényelmesebbnek. Elektronikusan történő számlarendezés esetében a könyvelődés ideje 2-3 munkanap.

Mi van, ha minden egyezik, de nem jut erre pénzed.
Szeretnénk jelezni, hogy cégünknek nem célja, hogy stresszeld vagy kellemetlenül érezed magad, a számlák miatt.

Azonban a következőkre készülj ilyen esetben:
Amíg nem rendezed az összeget, késedelmi kamatot számolunk a tartozásodra egészen addig a napig míg könyvelésre nem kerül nálunk a befizetésed. Ha csak egy részét fizeted be akkor a fenn maradóra fogja a rendszerünk számolni a kamatot a beérkezésig. A késedelmi kamat éves 10%, a számolásnál 10%-kal számolj ne 10-zel.

Példa:
Egy 8000 Ft-os számla esetében, ha 30 napot késel a befizetésével, akkor így számolj: 8000/365 x 30 x 0,1. Ez 66 Ft lesz. Éves szinten pedig 792 Ft.

Érdemes tehát minél előbb rendezni a számlákat, mert bár a 66 Ft nem tűnik  soknak, de éves szinten azért képvisel egy összeget.

A korlátozás napját minden esetben feltüntetjük a számlán, ezért mindig ahhoz számold a befizetésed.

Példa:
A számládon úgy fog szerepelni, hogy 2018.12.28 a korlátozás napja ez azt jelenti, hogy 2018.12.29-én reggel már korlátozni fogjuk a szolgáltatásunkat. Azt fogod tapasztalni, hogy csökkent az internet sebességed (az ÁSZF-ben meghatározott sávszélre, ami 0,016/0,016 Mbit/sec), illetve a telefonjaidon csak bejövő hívásokat fogsz tudni fogadni, hívni viszont kizárólag a segélykérőt vagy a 1221-et hívhatsz majd. A korlátozás alatt csökkentett havidíjat fogunk felszámolni, továbbá ha visszakapcsolásra kerül az előfizetésed akkor egy egyszeri visszakapcsolási díjjal is megterheljük a számládat. Ezeknek a pontos költségeit mindig az ÁSzFünkben tekintheted meg.

Megjegyzés:
A fenti példában látható időpont esetében a 2018.12.28-as dátum nem 2018.12.31-nak számít és nem is 2018.12.29-nek (az fixen 2018.12.28). Tehát 2018.12.28-ra már könyvelődnie kell a befizetésednek a könyvelődési
időkkel pedig mindig számolj. Csekk eseténben 3-4 munkanap, elektronikus
befizetésnél 2-3 munkanap is lehet.

Könyvelődési idővel mindig számolj, mert nem online könyvelünk, ahogy más szolgáltatók sem.

Korlátozás
elkerülése

Több lehetőséged is van a befizetésre:
Legelőször rendezd a számlád teljes összegét korlátozás előtt legalább 3-4 nappal a upc.hu oldalon, a dijnet.hu oldalon, vagy a My UPC fiókodon keresztül. Ha így jársz el máris kiemelted magad a behajtási folyamatból azzal a számlával, amit rendeztél. Ebben az esetben, majd csak a késedelmi kamattal kell számolnod a következő hónapban, amit a befizetésed könyvelődéséig számolunk fel.

Megjegyzés:
Minden esetben győződj meg arról, hogy a teljes befizetésre váró összeget fizesd be, ne annak csak egy részét.

Számlafizetési határidő és a könyvelés napja között eltelt napokra jutó késedelmi díjat a Nem jött meg a számla fülön található példánál látható értékkel fogsz tudni számolni.

Szeretnénk jelezni, hogy a késedelmi díj kiszámításánál minden esetben a saját teljes lejárt számla tartozásod összegével számolj, mert ellenkező esetben eltérő lesz az összeg.

Elektronikus számlafizetés esetében nem szükséges telefonálnod, hogy befizetted a számlát, illetve igazolás küldésével sem kell fárasztanod magad. A befizetésről mi is kapni fogunk jelentést.

Amennyiben az elektronikus számalrendezésre nincsen lehetőséged, akkor sincs ok az aggodalomra, fizesd be a számlát csekken keresztül és utána küldj róla egy igazolást nekünk az oldalunkon található online felületen keresztül. Az igazolás feldolgozásának lesz egy egyszeri díja, viszont ez az összeg még így is sokkal kedvezőbb, mint a visszakapcsolás díj. Az ÁSzF-ünkben megtalálod a pontos díját az egyszeri díjaknál. Figyelj rá légy szíves, hogy korlát előtt/után eltérő a díjszabás. Ha még korlát előtt állsz akkor a kisebb összeg vonatkozik rád ha már korlátozás után igazolsz akkor a magasabb díj a mérvadó.

Abban az esetben, ha a biztosan tudod, hogy nem fogod tudni rendezni a számlád, akkor hívd fel a 06 (1) 798 88 88-as behajtási csoportunk számát munkanapokon reggel 8 és 20 óra között. Itt munkatársunktól kérhetsz fizetési halasztást maximum 5 napra. Ennek lesz egy egyszeri díja, viszont ez még mindig jelentősen kedvezőbb, mint a korlátozás utáni visszakapcsolási díj és sok kellemetlenségtől megkímélheted magad.

Ha nem áll módodban a fenti időpontban hívni minket, este 20:00 óra után a hangpostánkon is hagyhatsz üzenetet. Ahol meg kell hagynod a neved, ügyfélszámod és a pontos kérésed. Üzented a következő munkanapon hallgajuk meg.

Megjegyzés:
Ne a korlátozás előtti este hagyj üzenet, mert a reggeli állományunkba már benne van az ügyélszámod tartozás miatt.

Példa:
2018.12.28 a korlátozás legkorábbi időpontja, ami ebben az évben egy pénteki nap. Ha este hagysz üzenetet (2018.12.28), akkor a hétfő reggeli korlátozhatóak listájába már benne leszel. Viszont ha 2018.12.27-én (csütörtökön) este hagysz üzenetet nekünk, hogy még sem tudsz fizetni, akkor még a következő napon (2018.12.28) tudunk segíteni ezen.

Kapcsolat

Keress minket üzenetben vagy telefonon!

 
 

UPC Fórum

Ahol minden kérdés válaszra talál.

 
 

Facebook

A UPC Magyarország közösségi oldala.