Vezetékes telefon

 
 
 
 
 

Vezetékes telefon - Hibaelhárítás

Akadozik, megszakad időnként a hang?

Amikor nem hallod a másik felet, akkor az asztali készülékednek kézibeszélő zsinórja valószínűleg nem megfelelően érintkezik vagy megsérült. Ez a zsinór újra csatlakoztatásával vagy cseréjével könnyedén orvosolható.

Hordozható készülék esetében a báziskészülék és a kézibeszélő közötti kapcsolattal lehet probléma. Ilyenkor a készülék újrahangolás jelenthet megoldást, ezzel kapcsolatban bővebb információt a telefonkészülék leírásában találsz.

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem

 
 
 
 

Mi lehet a hiba, ha nincs vonal?

Kérjük, ellenőrizd, hogy készüléked megfelelően csatlakozik-e a modemhez (Line1, Tel1 csatlakozóba alapértelmezetten). Amennyiben igen, kérjük, emeld fel a kézi beszélőt – hordozható készülék esetén kérj vonalat – és figyeld a modemen a telefonos LED-ek (zöld, visszajelző fény) állapotát.

Amennyiben a vonalkérés során a LED nem villog, akkor a kérés nem jut el a modemig. Ilyenkor a telefonvezeték cseréjével általában orvosolható a probléma.

Megjegyzés:
Ha van rá lehetőség, érdemes másik készülékkel is tesztelni, hogy a készülék hibáját kizárjuk.

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem

 
 
 
 

Mi lehet a hiba, ha nem tudok kimenő hívást indítani: visszakapom a vonalat, foglalt jelzést hallok, esetleg trillázó hangot tárcsázás után?

Fenti probléma esetén a készüléked Pulse tárcsázási üzemmódban van. Hálózatunkon kizárólag Tone üzemmódú készülékekről lehet hívást indítani, ezért kérjük, hogy kapcsold át telefonod ebbe az üzemmódba. Asztali készülékek esetében a telefon oldalán vagy alján található Tone/Pulse kétállású kapcsoló gomb segítségével megoldható (Bizonyos készülékeken T/P felirat van a kapcsológombok mellett). Hordozható (DECT) telefon esetén a készülék menüjében található a beállításokon belül, a tárcsázási mód menüpontban.

Bővebb információt a telefonkészüléked leírásában találhatsz.

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem

 
 
 
 

Mi lehet a hiba, ha egy konkrét számot nem érek el?

Ha egy számot nem érsz el, kérjük, teszteld le más hálózatból (Pl. mobil) elérhető-e a hívni kívánt szám. Ha más hálózatból sem elérhető, akkor az adott telefonszám szolgáltatójánál lehet probléma.

Megjegyzés:
A hívni kívánt számnál aktív lehet a Ne zavarj!, vagy Hívószám nélküli hívások elutasítása szolgáltatás, amiről hangbemondást is hallasz majd a hívás során.

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem

 
 
 
 

Mi lehet a hiba, ha a bejövő hívások nem csörögnek ki, de kimenő irányba tudok telefonálni?

Sikertelen beérkező hívások esetén kérjük, a következőket ellenőrizd (például: más telefonról hívva a saját számod kicsöng a hívónál, Te viszont nem hallasz jelzést a saját készülékednél):
 • A telefonkészülék a megfelelő telefonos aljzatba legyen bedugva a modem hátulján (Line 1/Tel 1).
 • A készülék csengetési hangereje ne legyen lenémítva.
 • Hordozható készülék esetén a bázis készülék (töltő) legyen áram alatt

Több készülék használata esetén kérjük, teszteld le egy telefonkészülékkel is a bejövő hívást, nehogy az elosztás hibája okozza a problémát.

Megjegyzés:
A hívószámodra bekapcsolt Ne zavarj… és Hívószám nélküli hívások elutasítása szolgáltatás is befolyásolhatja a hívás beérkezését, de erről a hívó fél hangbemondást hall a hívás során.

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem

 
 
 
 

Mi lehet a hiba, ha egyik hívásirányba se működik a telefonom?

Kérjük, ellenőrizd a következőket:
 • Ha több készülékre van szét osztva a szolgáltatás, kérjük, hogy minden esetben iktasd ki a megosztást, és egy készüléket egy vezetékkel csatlakoztass a modem Line1/Tel1 csatlakozójába.

 • Amennyiben Tel1 LED van a modemen és az nem világít, kérjük, áramtalanítsd a modemet. Ha ezután sem világít, kérjük, mindenképpen jelezd felénk.

 • Hordozható készülék esetén a bázis készülék (töltő) legyen áram alatt.

 • Akkor, ha a hordozható készüléken a keresés/bázis keresése felirat látható, akkor a kézi beszélő bázissal történő újrahangolására van szükség.

Ezzel kapcsolatban további információt a készülék használati útmutatójában találsz.

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem

 
 
 
 

Mi lehet a hiba, ha nem tudok faxot küldeni/fogadni?

A legtöbb esetben a túl gyors vagy a túl lassú küldés/fogadás sebesség okozza a problémát – tapasztalataink szerint 9600 bit/s (vagy band) adatküldési sebességgel stabilan működik a hálózatunkon a legtöbb berendezés, illetve az alábbi beállítások okozhatnak még fennakadást:
 - régebbi fax készülékek csak Pulse üzemmódban használhatóak, így ezek nem működnek a hálózatunkon,
 - a faxkészülék hibajavítás üzemmódja legyen bekapcsolva (ECM mód),
 - vonalkérések közötti túl kicsi időzítés is okozhat gondot, ilyen esetekben a késleltetés (delay) nagyobb legyen, mint 1 másodperc.

A fenti beállításokat a faxkészülék menüjében állíthatod be. Segítséget a faxkészülék használati útmutatójában találhatsz.

Továbbá gondot okozhat némely régebbi típusú faxkészüléknél, ha több csatornán próbál kommunikálni. Erre megoldás lehet, ha két eres vezetéket használsz négy eres vezeték helyett.

Telefonvonalunkon faxmodem is használható, a fenti sebesség beállítással is, de inkább javasoljuk, internetezésre a cégünk által a kábelmodemen keresztül biztosított hozzáférés használatát.

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem