Mobilinternet

 
 
 
 
 

Mobilinternet - Szolgáltatás információk

Megoszthatom a mobilinternet szolgáltatásomat?

Egyes számítógépek, routerek és mobiltelefonok támogatják a mobilinternet megosztását például: WiFi-n, vagy LAN kábelen keresztül.

A UPC jelenleg nem biztosít ilyen eszközt előfizetői számára, továbbá a zavartalan működés érdekében, nem javasoljuk a mobilinternet több eszközön történő megosztását.

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem

 
 
 
 

Lehetséges-e a UPC Mobilinternet szolgáltatással SMS üzenetek küldeni és fogadni?

A UPC Mobilinternet szolgáltatás a szolgáltatótól érkező, értesítő tartalmú üzenetek fogadását támogatja. SMS küldésre nincs lehetőség.

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem

 
 
 
 

Mit érdemes tudni, a UPC Mobilinternet hálózatáról és lefedettségéről?

Mi a különbség a beltéri és a kültéri lefedettség között?
A mobilhálózat zavartalan elérését nagymértékben befolyásolja az adatokat továbbító rádiójel árnyékoltsága. Minden olyan tárgy árnyékoltságot okozhat, amely a rádiójel útjában áll (pl.: vas-betonfal) Ilyen esetben az épületek falazata is jelárnyékoló tényezőnek számít; így megkülönböztetünk kültéri és beltéri lefedettséget. A kültéri lefedettség jellemzően jobb minőségű, mint a beltéri, hiszen kevesebb olyan tényező merül fel a rádiójel továbbítása során, amely gyengítené a jelet.

A beltéri lefedettség így függ az alábbi tényezőktől:

  • Bázisállomás átviteli kapacitása
  • Rádiós környezet minősége (interferencia, jel-zaj viszony stb.)
  • Felhasználók száma az adott lefedettségi cellában
  • Felhasználó által használt eszköz típusa
  • Felhasználó távolsága az adótoronytól, illetve a felhasználó sebessége
  • Jel árnyékoltsága (pl. vas-betonfal mögött, föld alatt)

 

Hol tudom ellenőrizni, hogy milyen hálózati lefedettség érhető el nálam?
A pontos hálózati lefedettséget az oldalunkon keresztül elérhető lefedettségi térképen ellenőrizheted. A lefedettségi térképen elérhető adatok tájékoztató jellegűek, a mobiltelefon hálózat működési sajátossága miatt a helyi lefedettséget az épületek szerkezeti hatása, a domborzat és az időjárás kedvezőtlenül befolyásolhatja.

Gyenge a mobilinternet hálózat jelerőssége, ilyen esetben mi a teendőm?
A upc mobilinternet szolgáltatásokat elsősorban azon meglévő vezetékes internet szolgáltatással rendelkező előfizetőink számára ajánljuk, akik gyakran használják az internetet otthonuktól távol. Otthoni használat esetén, javasoljuk vezetékes szolgáltatásaink igénybevételét.

Amennyibe otthonodon kívül használod a upc mobilinternet szolgáltatást, és gyenge hálózati jelerősséggel rendelkezel, javasoljuk az alábbi alternatívákat:

  • Ha lehetőséged van rá, csatlakoztass modemhez külső jelerősítő antennát. (Kérünk, ügyelj arra, hogy a jelerősítő antenna műszaki paraméterei megegyezzenek a modem gyártójának előírásaival!)
  • Amennyiben nincs lehetőséged külső antenna csatlakoztatására, úgy kérjük, próbáld meg az eszköz kültéri, vagy más helyszínen történő használatát.

 

Miért vált a mobilinternetem a különböző mobilinternet hálózatok között?
A mobilinternetre alkalmas eszközök többsége alapbeállításként a pillanatnyi hálózati jelerősségtől és terheltségtől függően automatikusan váltanak a különböző adathálózatok között. Ebből kifolyólag előfordulhat, hogy a modem ezeket a hálózatokat folyamatosan váltogatja. Ha 3G lefedettségi területen tartózkodsz, akkor a problémát megoldhatod azzal, ha a mobilinternetezésre alkalmas eszközön a programot úgy állítod be, hogy csak 3G hálózatot használod. A beállításokhoz a készülékhez kapott útmutató lesz segítségedre.

Megjegyzés:
Ne felejtsd el visszaállítani a beállítást, amikor olyan területen tartózkodsz, ahol nincs 3G lefedettség (pl. utazáskor).

Külföldön is használhatom a upc mobilinternet szolgáltatást?
A upc mobilinternet szolgáltatásai kizárólag belföldön használhatók. Roaming opció jelenleg nem társul a mobilinternet szolgáltatások mellé.

A UPC rendelkezik saját mobilinternet hálózattal?
A UPC mobilinternet hálózatát technikailag a Vodafone biztosítja.

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem

 
 
 
 

Mekkora sávszélesség mellett internetezhetek a UPC mobilinternet használata közben?

A UPC mobilinternet csomagok elméleti maximális le-és feltöltési sebessége: 7,2/1,4 Mbit/s, az egyedi garantált le-és felöltési sebessége: 0/0 Mbit/sec.

A UPC mobilinternet átlagos elérhető letöltési sebessége GPRS és EDGE lefedettségi területen 0,15 Mbit/s, 3G lefedettségi területen 0,3 Mbit/s, 3G/HSDPA/HSUPA lefedettségi területen pedig 2 Mbit/s az adatforgalmi keretet tartalmazó csomagok esetében a keret eléréséig.

Átlagosan elérhető feltöltési sebesség GPRS és EDGE lefedettségi területen 0,07 Mbit/s, 3G lefedettségi területen 0,3 Mbit/s, 3G/HSDPA/HSUPA lefedettségi területen 1 Mbit/s az adatforgalmi keretet tartalmazó csomagok esetében a keret eléréséig.

A UPC sebességnövelő opciót upc mobilinternet szolgáltatási csomag mellé, elkötelezettség nélkül biztosítjuk; az így elérhető elméleti maximális le-és feltöltési sebesség: 21,1/2 Mbit/s, az egyedi garantált le-és felöltési sebessége: 0/0 Mbit/sec.

A csomagokkal elérhető maximális sebesség névleges érték, amely az adott területen a szolgáltatást biztosító hálózati technológia elérhetőségének, az azt támogató készülék meglétének, illetve a hálózat aktuális leterheltségének függvénye. A UPC mobilinternet szolgáltatási csomagok igénybevételéhez, valamint a tulajdonságainak optimális kihasználásához szükséges technikai feltételekről, kérjük, érdeklődj elérhetőségeinken! A upc mobilinternet-csomagokról, az azokhoz tartozó szolgáltatási területekről, illetve a szolgáltatás sebességmérésének módjáról, és a rádióhálózatra vonatkozó minőségi célértékekről részletes leírást találhatsz a UPC mobilinternet ÁSzF-ben. A UPC mobilinternet hálózatát technikailag a Vodafone biztosítja.

A UPC mobilinternet iránymutató sebességét a oldalunkon található sebességmérővel mérheted le.

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem

 
 
 
 

Milyen adatforgalom érhető el UPC Mobilinternet szolgáltatással?

Mi az adatforgalom, és mi számít adatforgalomnak?
Adatforgalom a mobilinternet hálózatra történő felcsatlakozás után, a különböző interneten végzett műveletek és tevékenységek után generálódik. Esetenként az internetezésre használt eszköz (számítógép, mobiltelefon) is generál adatforgalmat, úgy hogy arról használója nem is tud. Kérjük, a mobilinternet használata előtt tájékozódj, hogy internetezésre használt eszközön aktiválva vannak-e az automatikus frissítések, ugyanis ezek használata plusz adatforgalmat generál.

Tudok kiegészítő adatmennyiséget igényelni?
A UPC mobilinternet szolgáltatások mellé jelenleg nem kérhető kiegészítő adatmennyiség. Csomagjaink igénybevétele előtt, kérjük, mérd fel saját internetezési szokásaid!

További adatforgalmat érintő kérdések:
A UPC mobilinternet szolgáltatáshoz tartozik adatforgalmi keret?
Mire elegendő a mobilinternet csomagomban található adatforgalom?
Hol tudom ellenőrizni az eddig felhasznált adatforgalmi mennyiségem?
Mit tudok tenni, ha elhasználtam a havi adatforgalmamat és lelassításra került az internetem?

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem

 
 
 
 

A UPC Mobilinternet szolgáltatáshoz tartozik adatforgalmi keret?

A UPC mobilinternet szolgáltatáshoz tartozik adatforgalmi keret?
Általánosan a UPC mobilinternet szolgáltatások mellé tartozik havi (naptári hónapra vonatkozó) adatforgalmi keret, azonban a szolgáltatás csomagban foglalt havi adatforgalom elérését követően, (csökkentett sávszélesség elérése mellett, túlforgalmazási díj nélkül) továbbra is szabadon internetezhetsz.

A UPC Mobilinternet 1 GB csomag 1 GB havi adatforgalmi kertet tartalmaz. Az 1 GB adatforgalom elérését követően a sebesség lassításra kerül 0,06/0,016 Mbit/s-ra 2 GB-ig és 0,01/0,01 Mbit/s-ra a 2 GB felett az adott naptári hónap végéig.

A UPC Mobilinternet 3 GB csomag 3 GB havi adatforgalmi keretet tartalmaz. A 3 GB adatforgalom elérését követően a sebesség lassításra kerül 0,06/0,016 Mbit/s-ra az adott naptári hónap végéig.

A UPC Mobilinternet 6 GB csomag 6 GB havi adatforgalmi keretet tartalmaz. A 6 GB adatforgalom elérését követően a sebesség lassításra kerül 0,125/0,125 Mbit/s az adott naptári hónap végéig.

A UPC Mobilinternet csomagok elméleti maximális le-és feltöltési sebessége: 7,2/1,4 Mbit/s, az egyedi garantált le-és felöltési sebessége: 0/0 Mbit/sec.

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem

 
 
 
 

Mire elegendő a UPC Mobilinternet csomagomban található adatforgalom?

Mire használható a upc mobilinternet 1 GB szolgáltatás?
Alkalmankénti mobilinternetezésre:

  • hírportálok, blogok megtekintésére
  • szöveges email üzenetek küldésére és fogadására
  • közösségi weboldalak olvasására
  • kisméretű (1Mb alatti) képek és szöveges fájlok, elvétve történő letöltésére és megosztására
  • chatelésre

 

Mire használható a upc mobilinternet 3 GB szolgáltatás?
Általános célú mobilinternetezésre:

  • hírportálok, blogok, multimédiás oldalak megtekintésére
  • csatolmányokkal elátott email üzenetek küldésére és fogadására
  • közösségi weboldalak olvasására, esetenkénti képmegosztásra
  • közepes méretű (2Mb alatti) képek és szöveges fájlok alkalmankénti letöltésére és megosztására
  • időnként, rövid internetes videók és hanganyagok megtekintésére
  • online rádió és interaktív alkalmazások elérésére

 

Mire használható a upc mobilinternet 6 GB szolgáltatás?
Aktív mobilinternetezésre:

  • hírportálok, blogok, multimédiás oldalak böngészésére
  • csatolmányokkal elátott email üzenetek küldésére és fogadására
  • közösségi weboldalak aktív böngészésére, képmegosztásra
  • normál méretű (3Mb körüli) képek és szöveges fájlok letöltésére és megosztására
  • internetes videók és hanganyagok alkalmankénti megtekintésére
  • online rádió és interaktív alkalmazások elérésére

 

Kérjük, a szolgáltatások igénybevétele előtt vedd figyelembe saját internetezési szokásaid, és azok alapján válassz mobilinternet díjcsomagot!

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem

 
 
 
 

Hol tudom ellenőrizni UPC Mobilinternet szolgáltatással eddig felhasznált adatforgalmi mennyiségem?

A tárgyhónapban eddig felhasznált adatmennyiséget a My UPC Profilba történő belépés után a Szolgáltatásaim menüpont alatt található Mobilinternet alatt ellenőrizheted, amely a hónapban a lekérdezés napjáig felhasznált adatmennyiséget, a le- és feltöltött adatok forgalmát egyaránt tartalmazza. A UPC Mobilinternet csomagokba foglalt adatmennyiség 80% és 100%-ának elérése esetén értesítő üzenetet küldünk a SIM kártyádra.

Az adatforgalmi keret elérése esetén a szolgáltatást az adott naptári hónap végéig lassítjuk. Amennyiben viszont a szolgáltatás sebességének lassítását követően, még az adott tárgyhónapban magasabb szolgáltatási csomagra módosítasz, a lassítás megszűnik és az új szolgáltatási csomagra vonatkozó feltételek azonnal életbe lépnek.

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem

 
 
 
 

Mit tudok tenni, ha elhasználtam a havi adatforgalmamat és lelassításra került az internetem?

Ha a UPC mobilinternet szolgáltatáshoz tartozó havi adatforgalom a tárgyhónapban leforgalmazásra került, úgy lehetőséged van azonnal nagyobb adatforgalommal rendelkező csomagra váltani (UPC mobilinternet 1GB és 3GB-os csomag esetén).

Ebben az esetben a forgalomlassítás megszűnik, és az új szolgáltatási csomagra vonatkozó feltételek azonnal életbe lépnek.

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem

 
 
 
 

Hogyan érvényesíthetem az USB modemre vonatkozó jótállást?

Előfizetőink jótállási igényüket a vásárlásról kiállított eredeti fizetési bizonylat (ÁFA-s számla, vagy a termék vételárát tartalmazó szolgáltatási számla) bemutatása esetén személyesen érvényesíthetik a UPC erre kijelölt ügyfélszolgálati pontjain már az USB modem átvételét követően, de legkésőbb a modem vételárát tartalmazó számla fizetési határidejétől számított 12 hónapon belül. Az Előfizető által bejelentett meghibásodás esetén a UPC a terméket kicseréli azonos funkció ellátására alkalmas új, vagy felújított eszközre. Csere esetén az eredeti termékre vállalt jótállási idő nem hosszabbodik meg, annak lejárta az eredetileg megvásárolt eszköz lejártával megegyezik. A hibás terméket a vásárlónak kell eljuttatnia a UPC ügyfélszolgálati pontjainak egyikére.

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem

 
 
 
 

Elvesztettem vagy ellopták a SIM-kártyámat, mit tehetek?

A SIM-kártya letiltásához kérjük, hívd a nap 24 órájában elérhető 1221-es ügyfélszolgálati számunkat. Részletekről, további teendőkről, kérjük, érdeklődj elérhetőségeinken. Ellopott vagy elvesztett SIM-kártyája pótlását a UPC személyes ügyfélszolgálatain keresztül igényelhetsz, személyes adataid megadásával.

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem

 
 
 
 

Mi az a Hozzáférési pont, azaz az APN?

Az Access Point Name, ismertebb nevén APN a vezeték nélküli internetezéshez szükséges. Alapértelmezett állapotba ennek beállítására nincsen szükség, mert a hálózat automatikusan biztosítja a kapcsolathoz szükséges adatokat. Külön kapcsolat létrehozása mobilszolgáltatás használata esetén kell. Az adatokat a szolgáltató adja a SIM-kártya mellé adja, amit használni kívánt eszköz szoftverébe szüksége beírni.

Az APN pont beállítása itt érhető el: upc mobil hálózati beállítások

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem

 
 
 
 

Milyen egyszeri díjai vannak a UPC Mobilnak?

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem