Internet

 
 
 
 
 
 
 
 

WiFi - Hibaelhárítás

Időnként bizonyos oldalakat nehezen érek el, lassan töltődik be, mi lehet ennek az oka?

Az alábbi tesztekkel megtalálhatod a hibát:
Ha online játékokkal sebesség probléma lenne (ún. laggot tapasztalsz), az alábbi parancsok lefuttatása segíthet a felderítésben:

A tracert parancs használata
Ha kapcsolódási hibák merülnek fel, használd a tracert parancsot az elérni kívánt cél IP-címének ellenőrzése, illetve az eredmények rögzítése céljából. A tracert parancs megjeleníti azon szerverek/routerek/állomások címét, amelyek a számítógéped és az elérni kívánt oldal/cél között szállítják a csomagokat, valamint tájékoztatnak arról, hogy az adatátvitel mennyi időt vett igénybe minden egyes ugrásnál. Ha a csomagokat nem lehet eljuttatni a célhoz, a tracert parancs megjeleníti azt az útválasztót, amely utoljára továbbította sikeresen a csomagokat.

Indítsd el a START menü Futtatás menüpontját. A megnyitáshoz írd be a parancsot: CMD.

Start menü / Futtatás / CMD parancs futtatása

Ha Entert nyomtál vagy rákattintottál az Ok gombra, felugrik egy fekete ablak, amibe beírhatod (ahol a kurzor villog) a parancsot. A parancs után folytatólagosan lehet beírni a vizsgálni kívánt weboldal címét, majd újabb Enter leütése után elindul a parancs.

A parancsot tracert {cél címe} formátummal kell beírni (használható az adott oldal címe, azaz a domain név vagy az oldal IP címe is).

Tracert parancs futtatása

Ha az útvonalkövetés elkészült, az alábbi módon kimásolhatod a kapott eredményt (a fekete ablakon jobb egérgombbal kattints egyet, majd válaszd a Megjelölés menüpontot).

Tracert parancs eredménye

Ezt követően a bal egérgombbal kattints egyet és jelöld ki a másolandó területet az alábbi módon.

Tracert parancs eredményének másolása

A ping parancs használata
Ha kapcsolódási hibák jelentkeznek, használd a ping parancsot az elérni kívánt cél IP-címének ellenőrzése, illetve az eredmények rögzítése céljából. A ping parancs megjeleníti, hogy válaszolt-e a cél, valamint hogy mennyi idő telt el a válaszadás fogadásáig. Ha a kívánt hely elérése közben hiba lép fel, a ping parancs hibaüzenetet jelenít meg.

A ping parancs az alábbi műveletekhez alkalmazható:
A számítógép elérhetőségének vizsgálata (nem az állomás neve, hanem címe alapján) a TCP/IP működésének ellenőrzése céljából. (A számítógép elérhetőségének vizsgálata nem biztosíték arra, hogy a hálózati adapter működik. Vedd figyelembe, hogy vannak olyan címek, amelyeket nem lehet elérni ping paranccsal biztonsági okokból.)

Használatához indítsd el a START menü Futtatás menüpontját. A megnyitáshoz írd be a parancsot: CMD.

Start menü / Futtatás / CMD parancs futtatása

A parancsot ping {cél címe} formátummal kell beírni. (Használható az adott oldal címe, azaz a domain név vagy az oldal IP címe is.) Érdemes a végére írni a –t kapcsolót, ebben az esetben a cél elérhetőségének tesztelése „végtelenségig” folytatható, a végeredmény pedig a Ctrl+C billentyűk együttes megnyomásával lehet megszakítani.

Start menü / Futtatás / PING parancs futtatása

Ha a ping statisztika elkészült, az alábbi módon kimásolhatod a kapott eredményt. (A fekete ablakon jobb egérgombbal kattints egyet, majd válaszd a Megjelölés menüpontot).

Start menü / Futtatás / PING parancs eredménye
Start menü / Futtatás / PING parancs eredményének kijelölése

Ezt követően a bal egérgombbal kattints egyet és jelöld ki a másolandó területet az alábbi módon.

Start menü / Futtatás / PING parancs eredményének másolása

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem

 
 
 
 

Lassúnak találom az internet kapcsolatomat, hogyan tudom kizárni az eszközeim, szoftvereim hibáit?

 A sebesség mérő oldalunkon bármikor ellenőrizni tudod az internetkapcsolat sebességét ezt ide kattintva érheted el.

A sebességmérésnél a kapott eredmény hozzávetőleges, ahányszor méri, annyiszor változik. Amennyiben a kapott értékkel nem elégedettél meg vagy nem éri el a garantált minimumot és a jelszintek megfelelőek, kérjük, kövesd az alábbi lépéseket:

 » Amennyiben számítógéped vezeték nélkül (WIFI) csatlakozik a világhálóra, kérjük, végezd el a fenti sebességmérést kábelen keresztül is, továbbra is a routerre kötve.

 » Ha továbbra is gondok vannak a sebességgel, következő lépésként indítsd újra a modemet, majd a routert. (áram alá helyezéskor, kérjük, figyelj arra, hogy előbb a kábelmodem csatlakozzon vissza a hálózatra, majd a saját berendezésed).

 » Ha még mindig gondok vannak a sebességgel, következő lépésként iktasd ki a routert és a modemre közvetlenül köss rá egy számítógépet, UTP kábelen keresztül.

 » Ha eddig USB-t használtál, akkor térj át UTP-re.

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem

 
 
 
 

Hogyan állíthatom vissza a modemem beállításait alapértelemezettre?

1) A UPC által biztosított eszköz felületére történő belépés után a következőképpen végezheted el (informatikai tudással rendelkezőknek ajánljuk).

2) Fizikai újraindítás, amit a modem hátoldalán található besüllyesztett gomb benyomásával végezhetsz el (nem igényel informatikai tudást).

Abban az esetben, ha a második lehetőséget választod, akkor keress egy hegyes tárgyat (például: toll, ceruza, tű), amivel be lehet nyomni a gombot.

Ezt követően ellenőrizd, hogy a modem áram alatt van-e (a sikeres újraindításhoz szükséges áram alatt lennie a modemnek), majd nyomd be a gombot és tartsd nyomva folyamatosan 20 másodpercen keresztül.

Ha sikerült, akkor a modem 5-10 percen keresztül újra fog indulni (ez idő alatt, akár többször is újraindulhat), ezt követően a készülék alján található SSID (WiFi név) és jelszó párossal fogsz tudni csatlakozni az internethez.

Minden modemen a reset gomb máshol helyezkedik el, ezért kattints a nálad lévő eszköz nevére, hogy ellenőrizhesd.

Technicolor TC-7200, Ubee EVW3226, Connect Box, Hitron CGNV4, Cisco 3925

Megjegyzés:
A vezeték nélküli kapcsolat biztonsága érdekében, javasoljuk az alapértelmezett SSID (WiFi név) és jelszó megváltoztatását. Ebben segítséget Technicolor, Ubee és Hitron modemeknél itt, illetve Connect Box esetén itt találsz.

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem

 
 
 
 

Mit csináljak, ha az okos eszközeimen van, de számítógépemen/laptopomon nincs internet?

Amennyiben nem működik az internet a számítógépen vagy laptopon és egy sárga felkiáltójel látszik a jobb alsó sarokban, de úgy tűnik, hogy a kapcsolat aktív, akkor a következőket végezd el:

A számítógépen vagy laptopon egy sárga felkiáltójel látszik a jobb alsó sarokban.

Nyomja meg a Windows+R gyorsbillentyű használata gombokat a billentyűzeten egyszerre. Kattints a felugró ablakba és írd be, hogy CMD, majd nyomj egy Enter billentyűt.

CMD parancs futtatása

A megnyíló fekete hátterű ablakban a következő parancsok begépelése szükséges és a beírtak végén minden esetben nyomj egy Enter billentyűt.

CMD parancs futtatása

Első parancs: ipconfig /release

ipconfig /release parancs futtatása

Második parancs: ipconfig /flushdns

ipconfig /flushdns parancs futtatása

Harmadik parancs: ipconfig /renew

ipconfig /renew parancs futtatása

Amennyiben a rendszer végzett a beírt parancsok végrehajtásával, zárd be az ablakot az exit parancs beírásával és nyomd meg az Enter gombot, vagy bezárhatod az ablak jobb felső sarkában található X-re kattintva is.

Abban az esetben, ha a fentebb elvégzett lépések után sem jelennek meg az oldalak és továbbra is látszik a sárga felkiáltó jel a jobb alsó sarokban, kérjük, fordulj ügyfélszolgálatunkhoz a hivatalos oldalunkon található elérhetőségek egyikén!

További kérdésed van? Látogass el a UPC Fórumra, ahol gyorsan válaszokra találhatsz.

Hasznosnak találtad a választ?

Igen

  |  

Nem