2013.07.05. - Az NMHH határozata nem érinti az érvényben lévő UPC-előfizetéseket, az ügyfeleknek nincs tennivalója

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a UPC tavalyi szerződésmegújításához kapcsolódóan állapított meg bírságot, amit a hatóság álláspontja szerint az újraszerződtetés során felmerült eljárási hibák alapoztak meg. A hatóság határozata nem érinti az érvényben lévő előfizetéseket, az előfizetőknek semmi teendőjük nincs az üggyel kapcsolatban. A UPC továbbra is folyamatosan, változatlanul biztosítja szolgáltatásait ügyfeleinek, függetlenül attól, hogy milyen formában kötötték meg szerződésüket.

 

A UPC a szerződésállományának egységesítése, illetve az egyszerűbb, hatékonyabb ügyfélkiszolgálás és kapcsolattartás érdekében ajánlott fel tavaly novemberben szerződésmegújítást az előfizetőinek. A szerződés új módon való megkötése kizárólag formai változást jelentett, ami sem a csomagokat, sem a díjakat nem érintette, és minden más feltétel is teljesen változatlan maradt.

 

A UPC a szerződésmódosítás ügyében mindvégig, folyamatosan együttműködött a hatóságokkal. A fogyasztók érdekeit érintő aggályok rendezése érdekében megállapodást kötött a média- és hírközlési biztossal, amelynek értelmében a UPC a korábbinál pontosabb, teljes részletességű és széles körű tájékoztatást nyújtott előfizetőinek az általa ajánlott szerződésmegújításról, és meghosszabbította a határidőt annak elfogadására vagy visszautasítására. A meghosszabbított határidőig az előfizetők kevesebb mint egy százaléka jelezte csupán, hogy nem kíván élni a szerződésmegújítás lehetőségével. Az előfizetők döntő többsége tehát elfogadta a szerződések formai egységesítést, és a módosításokkal kapcsolatos egyszerűbb ügyintézés lehetőségét választotta.

 

Vállalatunk a jövőbeli esetleges szerződésmódosítások során továbbra is a hírközlési fogyasztói jogok biztosával kötött megállapodásban foglalt elveknek ésa jogszabályoknak megfelelően fog eljárni. A társaság előfizetőinek, ahogy eddig is, úgy a továbbiakban is természetesen joguk és lehetőségük van arra, hogy a jogszabályban meghatározott esetekben jelezhessék, ha nem kívánják elfogadni a szerződési feltételek őket érintő módosításait.

 

Az NMHH által most kiszabott bírságot a UPC Magyarország jogkövető módon befizeti, ugyanakkor a vállalat megvizsgálja a határozattal kapcsolatos fellebbezés lehetőségét.

 

Hangsúlyozzuk, hogy előfizetőinek érdekeit és a mindenkor hatályos jogszerűség fenntartását elsődlegesnek tartjuk valamennyi üzleti döntésünk meghozatala során. A UPC továbbra is szívügyének tekinti a hazai elektronikus hírközlési szolgáltatások kiemelkedő színvonalának fenntartását és felelős vállalatként arra törekszik, hogy szolgáltatásaival hozzájáruljon a magyar családok minőségi kikapcsolódásához, kiegyensúlyozott tájékoztatásához és közösségi kapcsolataik fenntartásához, valamint a hazai gazdaság fejlődéséhez.